Sunday, September 20, 2009

Hari Raya+Lontong+Milin+EXAM

Terlebih dahulu, selamat hari raya kpd semua, maaf zahir batin...

Hari Raya saya tahun ni tak meriah sangat, sebab dah besar kot, budak2 suka... dapat duit raya, tapi bestla jugak sebab tv tetap meriah dgn cerita2 dan drama hari raya. raya pertama tahun ni, separuh hari dihabiskan bersama-sama nenek tercinta dikampung, selalunya kami balik ke tumpat untuk sembahyang raya, kemudian kami akan membawa nenek beraya dirumah kami. tapi tahun ni raya kat kampung pulakla... selalunya raya pertama memang penat layan tetamu, tapi hari ni rasa relax plak sebab raya kat kampungkan, kamila yg mengunjungi saudara mara.

Peluang ini saya gunakan untuk mengunjungi saudara mara dikampung, ada saudara kami dari johor yang datang beraya kesini, dia masak saya punya favourite food-LONTONG. best giler lontong yang dia masak tu, tak puas makan, dah lama mengidam nak makan lontong ni, cari punya cari tak jumpa, akhirnya kak laili masak hari ni, thanx kak laili!

raya tahun ni merupakan raya yg terakhir amilin di malaysia sebelum berangkat ke russia untuk sambung belajar dlm bidang perubatan. amilin is my best friend forever. kami berkenalan waktu di tingkatan satu semasa sama2 mendaftar di mrsm pasir tumboh. kemudian sama2 diterima ke mrsm pengkalan chepa. haluan kami berubah selepas spm. rasanya macam baru beberapa tahun lepas kami masuk tingkatan satu, cepatnya masa berlalu, menandakan kami semakin tua! he2. milin apply medic russia dbawah tajaan mara, saya pula memohon tajaan jpa untuk pengajian dlm negara. kadang2 cemburu jugak tengok kwn2 pergi study abroad, tapi saya juga yang tidak apply, apabila ditanya kenapa saya tak apply untuk sambung belajar dluar negara, saya akan jawab-im not ready... tapi betol ke bella? entahlah, saya rasa sebenarnya saya pun tak pasti, tapi saya dah pilih jalan ni, tajaan jpa pun dapat, so im just follow the path and do the best, untuk habiskan perjuangan ini, kita tak tahu hikmah di sebaliknya, lain org, lain jalannya. kalaulah saya apply medic russia, kalau ada rezeki, boleh fly sekali ngan milin, entahla.. tapi kdg2 sy rasa program asasi saya ni mengarut tu ada jugak,, entah rr,, kdg2 tertekan jugak, ramai budak2 yg pandai2 kat sini, kena compete.. entahlah...biasalakan, semuanya kena compete, kat mana2 pun, agaknya sy masih dbelenggu rasa tidak tahu bersyukur... tapikan jika fikir kebaikannya, jika study dlm negara, saya boleh aktif dlm persatuan2 dan pergherakan2 mahasiswa, itu memang bidang saya, he3.

lepas raya ni terus exam, final for sem 1. milin cakap, "bella u can do it!". itulah kami, sentiasa menyokong satu sama lain. untuk program asasi ni, apa yg bdk2 diploma belajar dalam masa 3 tahun, kitorg belajar dlm masa setahun, sebenarnya tak cukup setahun pun, dlm sepuluh bulan gitu... tak nak stress mcm mana? tapi bella hari ni still bella yg dulu, pantang menyerah sebelum berjuang... pandai ke tak pandai ke diorang tuh, saya tetap kena compete, so drpd asyik meratapi nasib, lebih baik kita berusaha menanganinya....

selamat hari raya sekali lagi, to amilin, selamat maju jaya, best friend forever, n doakan saya untuk exam nanti

1 comment:

yukino said...

go bella go..
he3..
camat hari raya dearest bella lullaby.
he3..
maaf zahir yer.. batin xde kot.